تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

سواستفاده اصول‌گرایان از یک تشابه اسمی برای تخریب وزیر پیشنهادی نفت | کارشناس ارشد حوزه نفت: پاک‌نژاد پاکدست است و تجارت نفت را می‌فهمد

محافظه‌کاران می‌گویند محسن پاک‌نژاد، وزیر پیشنهادی برای وزارت نفت در امارات پرونده دارد، منابع آگاه به رویداد۲۴ می‌گویند این ادعا مانند همیشه افترا و استفاده از یک تشابه اسمی است.

سواستفاده اصول‌گرایان از یک تشابه اسمی برای تخریب وزیر پیشنهادی نفت | کارشناس ارشد حوزه نفت: پاک‌نژاد پاکدست است و تجارت نفت را می‌فهمد

رویداد۲۴ | محمد آزاد: حساسیتی که درباره انتخاب وزیر نفت در ایران یا احتمالا هر کشور نفتی دیگر وجود دارد قابل درک است. شریان اصلی ارزی کشور در دست این وزیر است، شمار کارگران و در مجموع حرفه‌هایی که از قِبل نفت نان می‌خورند بسیار زیاد است. تحریم شرایطی به نفت ایران تحمیل کرده است که دیگر سروکار وزیر نفت تنها با تجار و بازار و دولت‌ها، یعنی بخش رسمی این تجارت نیست و پیچیدگی‌های دیگری نیز در راه صدور نفت ایران وجود دارد.


بیشتر بخوانید:

 محسن پاک نژاد، وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم کیست؟


آخرین وزیری که نام او برای قرار گرفتن در میان وزرای کابینه مطرح شد وزیر نفت بود. محسن پاک‌نژاد، که در مقایسه با دیگران نامی چندان آشنا نبود؛ نام‌هایی چون محسن جهانگیری، رکن‌الدین جوادی، عمادالدین حسینی و غلامحسین نوذری.

پس از معرفی نام پاک‌نژاد، بخشی از بدنه محافظه‌کاران به شدت برافروخته شد و اکنون چند روز است، هر دقیقه مطلبی علیه او منتشر می‌کنند که برخی بی‌شباهت به افترا نیست. با این‌حال در میان کسانی که او را انتخاب کرده‌اند با این شبهه‌افکنی‌ها تردیدی دیده نمی‌شود‌.

محافظه‌کاران می‌گویند در امارات پرونده دارد، ظاهرا مانند همیشه افترا و استفاده از یک تشابه اسمی است.

 

اتهامی به دلیل تشابه اسمی!

حمید بورد از قدیمی‌ترین مدیران نفتی کشور است و در کمیته انتخاب وزیر نفت نیز حضور داشت. چندان تمایلی به صحبت با رسانه‌ها ندارد. این بار هم چندان تمایلی نشان نمی‌دهد اما با وجود هجمه‌ها ترجیح می‌دهد دفاع کوتاهی بکند. او می‌گوید: «نود درصد هجمه‌هایی که وجود دارد بی‌اساس است. می‌گویند ایشان "آدم" آقای زنگنه است. این حرف نامربوط، به هیچ عنوان صحت ندارد.»

او ادامه می‌دهد: «ایشان کارشناس نفت است، سابقه روشنی در نفت دارد و در تمام مقاطع کارشناسی فعالیت داشته است.»

بورد در پاسخ به شبهاتی که درباره مسائل مالی در رسانه‌های محافظه‌کار مطرح می‌شود می‌گوید: «از پایه بی‌اساس است. ایشان انسان پاکدستی است و این برای ما مسجل است.»

او از جمله ویژگی‌های او تسلط به زبان انگلیسی و تجربه کار در خارج از ایران را عنوان می‌کند و می‌گوید: «تجارت نفت را می‌فهمد، مدیر بین‌الملل بوده و بر نفت مسلط مسلط است. این چیزی است که ما می‌بینیم.»

او هنگامی که به صحبت‌های رسانه‌های محافظه‌کار درباره پرونده فساد وزیر پیشنهادی در امارات اشاره می‌شود با خنده می‌گوید: «اولا یک تشابه اسمی میان ایشان و یک پاک‌نژاد دیگر است که در شرکت ملی حفاری مشغول بود که تازه آن هم اتهام ناروا بود و انسانی سالم بود.»

 

کوچک‌ترین توجهی نکنید

محمودرضا آستانه، معروف است به مرد در سایه نفت ایران که در تمام عمر خود تمایلی به سخن گفتن با رسانه‌ها نداشته است‌‌. با این حال او ابتدا و هنگامی که سخن از بحث درباره رای اعتماد می‌شود، می‌گوید: ما درگیر این کار هستیم، رسانه‌ها اجازه بدهند که این کار بدون سروصدا انجام شود و پس از رای اعتماد در این زمینه صحبت کنیم.

هنگامی که از او سوال می‌شود در برابر این موج هجمه چه باید کرد تاکید می‌کند: چرا اصلا باید هجمه وجود داشته باشد؟ مگر همه از هر جناحی تاکید ندارند که باید از دولت آقای پزشکیان حمایت کرد و در راه موفقیت همراهی داشت؟ آقای پاک‌نژاد هم یکی از اعضای کابینه معرفی شده از سوی ایشان است.

او درباره سخنانی که درباره پرونده‌‌های مالی مربوط به پاک‌نژاد از سوی برخی رسانه‌های محافظه‌کار مطرح می‌شود آن‌ها را بی‌اساس می‌داند و می‌گوید: اصلا نباید حتی کوچکترین توجهی به این سخنان کرد و ما هم هیچ اطلاعی مبنی بر وجود چنین مسائلی نداریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
54
|
Luxembourg
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
2
2
با دوباره شعارهای پوچ پوپولیستی پاکدستی. فلان بهمان!
نفت وزیر متخصص میخواهد نه فردی که یقینا با رانت به درون آن امده!
مهندس صنایع که تنها دانش او از نفت مخازن هیدروکربوری است چه بدرد میخورد!
نظرات شما
پیشخوان